مس (II) سولفات 5 آبه

مس (II) سولفات 5 آبه در استخرها به چه منظور و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

  • مس (II) سولفات 5 آبه در استخرها به چه منظور و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

    مس (II) سولفات 5 آبه (CuSO4(H2O)5) که به کات کبود مشهور است. در استخرها به عنوان ماده ای ضد جلبک به کار می رود. جهت اطلاع از نکات لازم برای این نوع کاربرد کات کبود و جزئیات استفاده از آن در استخرها در این متن با ما همراه باشید.

    اثر ضد جلبک مس (II) سولفات 5 آبه در استخرها

    مطالعات علمی ثابت کرده اند که از مس (II) سولفات 5 آبه یا کات کبود بایستی تنها به منظور ماده ای برای از بین بردن و جلوگیری از رشد جلبک ها استفاده نمود. پس از کاربرد این ماده شیمیایی برای برقراری تعادل شیمیایی آب یا سایر منظورها که هر یک استفاده از ماده شیمیایی مخصوص به خود را می طلبند. بایستی اجتناب کرد. اضافه کردن کات کبود به آب استخر به طور مداوم و بدون انجام بررسی های لازم نباید صورت گیرد برای این منظور لازم است ابتدا PH آب اندازه گیری شود و در صورت تشخیص قلیایی بودن آب، کات کبود جهت کنترل رشد جلبک ها در آن به کار رود.

    اضافه کردن مس (II) سولفات 5 آبه به آب استخر چگونه انجام می شود؟

    پیش از ذکر چگونگی انجام عمل افزودن کات کبود به آب استخر لازم است گفته شود. که جهت اضافه کردن مس (II) سولفات 5 آبه یا کات کبود به آب استخر تجهیزاتی از جمله دستکش، عینک محافظ چشم، بطری پلاستیکی دارای قابلیت اسپری کردن محلول، کیت سنجش کیفیت آب استخر نیاز است. مراحل افزودن این ماده به آب استخر را می توان به طور خلاصه به صورت زیر در نظر گرفت:

    • ابتدا با استفاده از کیت سنجش کیفیت آب میزان قلیائیت کل آب استخر را اندازه گیری نمایید(برای عملکرد صحیح در این مورد می توانید دستورالعمل استفاده از کیت مربوطه را که توسط شرکت سازنده بر روی آن درج شده است مطالعه و مطابق با آن عمل نمایید). اندازه گیری صحیح و دقیق میزان قلیائیت کل آب استخر برای سنجش میزان کات کبود لازم برای افزودن به آن امری ضروری است.
    • پس از سنجش قلیائیت کل آب استخر میزان این ماده مورد نیاز استخر خود را به صورت زیر تعیین نمایید:

    اگر میزان قلیائیت کل آب استخر زیر 20 ppm بود نیازی به استفاده از کات کبود نیست.

    اگر میزان قلیائیت کل آب استخر 20 ppm بود کات کبود مورد نیاز آن 0.22 گرم بر مترمکعب (آب استخر) است.

    اگر میزان قلیائیت کل آب استخر 50 ppm بود به میزان 0.48 گرم بر مترمکعب کات کبود نیاز دارد.

    اگر میزان قلیائیت کل آب استخر 100، 150 و 200 پی پی ام بود به ترتیب به 0.74، 1.03 و 2.02 گرم بر مترمکعب مس (II) سولفات 5 آبه نیاز دارد.

    اگر میزان قلیائیت کل آب استخر بیش از 200 ppm بود بایستی گفت که افزودن کات کبود اثر چندانی بر تعدیل قلیائیت آب نخواهد داشت.

    اضافه کردن مس (II) سولفات 5 آبه به آب استخر چگونه انجام می شود؟

    .

    مس (II) سولفات 5 آبه

    همانطور که از اطلاعات بالا پیداست افزودن مس (II) سولفات 5 آبه به آب استخر با قلیائیت کل کمتر از 20 و بیشتر از 200 پی پی ام صحیح نیست. البته در این مورد دقت داشته باشید که برای عملکرد صحیح می توانید دستورالعمل شرکت سازنده کات کبود را نیز مطالعه و نکات و داده های مورد تاکید آن را مدنظر قرار دهید.

    همچنین نیازی به تذکر ندارد که این ماده را به صورت جامد به آب استخر نمی افزایند. و پیش از افزودن آن را در مقداری آب حل می کنند. و این کار را تا جایی انجام می دهند که کریستال های این نمک به طور کامل در آب حل شود. پس از این کار محلول حاصل را درون یک ظرف پلاستیکی با قابلیت اسپری کردن می ریزند. (برای انجام این کار می توانید از وسیله هایی که در کشاورزی برای سمپاشی به گل و گیاه از آنها استفاده می کنند نیز استفاده نمایید.) و آن را در آب استخر به طور یکنواخت و تا حد امکان بر روی تمام سطح آب اسپری می کنند.

    جهت اطلاع از قیمت، ثبت سفارش و دریافت پاسخ سوالات خود پیش از خرید این ماده می توانید با کارشناسان ما در مجموعه شیمی بان آوش، عرضه کننده مواد شیمیایی و لوازم مصرفی آزمایشگاهی با بهترین برندهای جهانی، به شماره تلفن های مربوطه تماس حاصل نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مبارزه با شیوع ویروس کرونا با خرید مایع ضدعفونی کننده و الکل طبی
    در مورد کاربرد سدیم هیدروکسید در صنعت کاغذسازی چه می دانید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو
    بستن

    سبد خرید

    اخیرا مشاهده شده

    بستن

    بستن

    دسته بندی ها

    استعلام قیمت
    ×
    خانم محمودی (09196425117) Whatsapp chat
    خانم دهقانی (09332693843) Whatsapp chat
    1 +
    FAQ
    Call Now Button