اوره

چرا اغلب کشاورزان استفاده از کود اوره را ترجیح می دهند؟

  • چرا اغلب کشاورزان استفاده از کود اوره را ترجیح می دهند؟

    کود اوره دارای درصد بالایی از نیتروژن (ازت) است و بسیاری از افراد این موضوع را علت محبوبیت آن در صنعت کشاورزی می دانند. اما با وجود کودهای ازته دیگر آیا این توجیه برای ترجیح استفاده از کود اوره کافی است یا باید به دنبال علل دیگری باشیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

    جهت ثبت سفارش و دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه خرید اوره یا کاربامید برای مصارف صنعتی، آزمایشگاهی و کشاورزی می توانید با کادر پشتیبانی ما به شماره تلفن های مربوطه تماس حاصل نمایید. محصولات شرکت ما در مجموعه شیمی بان آوش از نظر کیفیت و اصل بودن به صورت کاملا تضمینی ارائه می شوند و از بهترین مارک های جهانی هستند؛ کود اوره شرکت شیمی بان با مارک مرک (merck) آلمان که نیازی به توصیف و تضمین محصولات آن نیست به فروش می رسد.

    مزایایی استفاده از کود اوره در صنعت کشاورزی چیست؟

    مزایای استفاده از کاربامید در صنعت کشاورزی را که باعث می شود بسیاری از کشاورزان استفاده از آن را بر سایر کودهای ازته ترجیح دهند می توان شامل مواردی به شرح زیر دانست:

    • کود کاربامید نسبت به دیگر کودهای ازته دارای نیتروژن بیشتری است.
    • هزینه تولید این کود نسبت به سایر کودهای ازته کمتر است و این موضوع باعث می شود کود کاربامید در نهایت با قیمت کمتر و با صرفه اقتصادی بیشتری به دست کشاورز برسد.
    • مزیت دیگر قابل توجه این کود آن است که انبارداری و ذخیره آن رعایت شرایط خاصی را به دلیل بی خطر بودن آن نمی طلبد؛ کود اوره خطر انفجار یا آتش سوزی در انبارهای ذخیره را ندارد.
    • همچنین کود کاربامید برای تامین نیتروژن و سایر مواد معدنی انواع خاکها و انواع محصولات کشاورزی مناسب است.

    پروسه استفاده از کود اوره در مزارع و زمین های کشاورزی چگونه است؟

    اوره

    اوره

    پروسه استفاده از کود اوره در مزارع و زمین های کشاورزی چگونه است؟

    کوده اوره یا کاربامید را در هنگام کاشت استفاده می کنند چرا که این کود نبایستی در تماس مستقیم با بذر قرار گیرد. در حالت کلی نکات و شرایطی را که بایستی کشاورزان در پروسه استفاده از کود اوره مورد توجه قرار دهند می توان به موارد زیر خلاصه کرد:

    • کود کاربامید به شکل جامد پودری یا گرانوله است که پس از پخش آن بر روی خاک بایستی بلافاصله از طریق آبیاری موجبات نفوذ آن به داخل خاک را فراهم آورد. در غیر این صورت مقدار زیادی از کود به هرز خواهد رفت. در صورتی که پس از پخش کود بارندگی اتفاق افتاده و موجب انحلال و نفوذ کود به درون خاک شود نیازی آبیاری نیست. همچنین توجه داشته باشید که به هرز رفتن کود پخش شده در خاک های قلیایی که پس از پخش کود مورد آبیاری قرار نمی گیرند بیشتر از خاک های اسیدی است.
    • کود اوره را نبایستی در ساعاتی از روز که دمای هوا بسیار زیاد یا کم است استفاده نمود؛ بهترین دمای خاک برای استفاده از این کود دمای حدود 20 درجه سانتی گراد است.
    • کود اوره حلالیت بالایی دارد و از این رو از آن در جهت تقویت شاخ و برگ درختان نیز استفاده می کنند اما بازدهی بهره مندی از مزایای این کود در بسترهای بدون خاک کمتر است. این موضوع می تواند به دلیل به هرز رفتن و از دسترس خارج شدن سریع کود کاربامید باشد.

    استفاده از کود اوره در کنار سایر کودهای شیمیایی

    کود اوره را در کنار برخی کودهای شیمیایی دیگر همچون دی آمونیوم فسفات یا آمونیوم فسفات می توان به کار برد (به حالتی که دو یا سه کود با هم مخلوط و با خاک اضافه شوند)؛ اما در مورد اختلاط و استفاده از آن همراه با کودهایی چون سوپر فسفات ها باید احتیاط کرد، در این مورد تنها زمانی می توانید دو کود را در کنار هم بکار گیرید که بلافاصله بعد از مخلوط کردن آنها را مورد استفاده قرار دهید. کود کاربامید در اختلاط با کودهایی چون سوپر فسفات ها مرطوب شده (به دلیل واکنش با مولکول های آب سوپر فسفات ها) و این موضوع ذخیره و استفاده از آن را با سختی مواجه می کند.

    در حالت کلی می توان نتیجه گرفت که اوره یک کود ازته بسیار مناسب و با کارایی بالا برای تقویت خاک در صورت آشنایی و رعایت نکات و شرایط استفاده از آن است. جهت تهیه و خرید این کود با قیمت مناسب می توانید با کارشناسان ما در مجموعه شیمی بان آوش تماس حاصل نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    استون ماده ای فراتر از یک لاک پاک کن
    مبارزه با شیوع ویروس کرونا با خرید مایع ضدعفونی کننده و الکل طبی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو
    بستن

    سبد خرید

    اخیرا مشاهده شده

    بستن

    بستن

    دسته بندی ها

    استعلام قیمت
    ×
    خانم محمودی (09196425117) Whatsapp chat
    خانم دهقانی (09332693843) Whatsapp chat
    1 +
    FAQ
    Call Now Button