کاربرد مواد شیمیایی

کاربرد مواد شیمیایی در صنعت و آزمایشگاه

  • در حالت کلی کاربرد مواد شیمیایی را می توان شامل کاربرد آنها در صنعت و آزمایشگاه در نظر گرفت. مواد شیمیایی آزمایشگاهی که غالبا از گرید تحلیلی هستند درصد خلوص بسیار بالایی نسبت به مواد شیمیایی صنعتی دارند و از بهترین مارک های جهانی از جمله محصولات شرکت های مرک و سیگما آلدریچ تهیه می شوند. مواد شیمیایی صنعتی نیز خود به دو دسته کلی مواد شیمیایی آلی و معدنی تقسیم و در صنایع مختلف به کار می روند.

    از آنجایی که کاربرد مواد شیمیایی در آزمایشگاه به منظور انجام تحقیقات علمی یا سنتز و تولید انواع مواد در مقیاس آزمایشگاهی انجام می پذیرد و بحث در مورد کاربردهای مختلف آزمایشگاهی مواد شیمیایی مفصل است؛ در اینجا به برخی از کاربردهای مهم مواد شیمیایی در صنایع مختلف اشاره می کنیم.

    کاربرد مواد شیمیاییکاربرد مواد شیمیایی در صنعت داروسازی

    شیمی و دارو در حالت کلی دو حوزه کاملا مرتبط به هم هستند. مواد شیمیایی که در صنایع دارویی به کار گرفته می شوند نسبت به سایر صنایع دارای حساسیت بالاتری هستند و غالبا از بهترین مواد تهیه می شوند. داروها با سلامت انسان ها مرتبط هستند و هر چند که برخی افراد استفاده از داروهای گیاهی را برای برطرف کردن انواع مشکلات سلامتی ترجیح می دهند اما داروهای شیمیایی در نجات انسان ها از بسیاری از بیماری ها نقش مهم و حیاتی دارند. برای کاربرد مواد شیمیایی در صنعت داروسازی غالبا از مواد شیمیایی مرک و سیگما آلدریچ استفاده می شود که از جمله بهترین و شناخته شده ترین شرکت های تولیدکننده مواد شیمیایی در جهان هستند. مواد شیمیایی از جمله انواع اسیدها، بازها، الکل ها، اترها، آلکان ها، کتون ها و … در صنعت داروسازی به کار گرفته می شوند.

    کاربرد مواد شیمیایی در صنایع غذایی

    هر چند که برخی افراد با شنیدن کاربرد مواد شیمیایی در صنایع غذایی تعجب می کنند و اینگونه می پندارند که مواد شیمیایی می تواند به بدن انسان آسیب رسان باشد اما این مواد در بسیاری از مواد غذایی مصرفی ما به کار می روند. مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید انواع مواد غذایی از نوع غیر مضر هستند و آسیبی به بدن وارد نمی کنند.

    در مطالعه بخش ترکیبات بسیاری از مواد غذایی می توانید نام ترکیبات شیمیایی که در تولید آنها به کار رفته اند ببینید به عنوان مثال اسید سیتریک یا همان جوهر لیمو از جمله مواد شیمیایی است که از آن در تولید بسیاری از نوشیدنی های گازدار استفاده می کنند. افزودنی های مجاز خوراکی نیز که در قسمت نام ترکیبات بسیاری از مواد غذایی درج می شوند همان مواد شیمیایی هستند که غالبا به عنوان طعم دهنده، رنگ دهنده یا افزاینده زمان نگهداری مواد غذایی در ترکیب آنها عمل می کنند.

    کاربرد مواد شیمیایی در صنعت تولید انواع مواد شوینده

    ارتباط مواد شوینده و به خصوص صابون با علم شیمی ارتباطی بسیار دیرینه و شناخته شده است. مواد شیمیایی مختلفی از جمله اسیدهای چرب، گلیسیرین، نمک سدیم و … برای تولید انواع مواد شوینده به کار می روند.

    در پروسه عملکرد این مواد غالبا مولکول های شوینده که دارای یک سر آبدوست و یک سر آبگریز هستند باعث پخش چربی و انواع لکه ها در آب شده و از این طریق انواع اجسام را از آلودگی ها پاک می کنند.

    در تولید و ترکیبات تشکیل دهنده انواع مواد شوینده مسائل زیادی از جمله PH مناسب محصول و … مطرح می شود که هریک از این مباحث نوع و میزان مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید ماده شوینده خاصی را تحت تاثیر قرار می دهند.

    کاربرد مواد شیمیایی در صنعت چاپ

    مواد شیمیایی بسیاری در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرند که از این میان می توان به زایلن، اکسیلن و تولوئن و مواد شیمیایی معدنی چون سولفور روی اشاره کرد. همچنین الکل ها نیز در این صنعت به عنوان حلال بسیار پرکاربرد هستند.

    کاربرد مواد شیمیاییکاربرد مواد شیمیایی

    خرید مواد شیمیایی مرک و سیگما آلدریچ

    پژوهشگران و صاحبان صنایع مختلف که به منظور کاربرد مواد شیمیایی در آزمایشگاه و صنعت قصد خرید مواد شیمیایی مرک یا مارک های معروفی چون سیگما آلدریچ و … دارند می توانند از خدمات ما در شرکت شیمی بان آوش استفاده نمایند. قیمت انواع مواد شیمیایی در مجموعه ما به دلیل واردات مستقیم و کوتاه کردن دست واسطه ها بسیار مناسب بوده و تامین کننده منافع اقتصادی خریداران می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خرید مواد شیمیایی مرک- شرکت شیمی بان آوش
    خرید مواد شیمیایی صنعتی از شیمی بان آوش

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو
    بستن

    سبد خرید

    اخیرا مشاهده شده

    بستن

    بستن

    دسته بندی ها

    استعلام قیمت
    ×
    خانم محمودی (09196425117) Whatsapp chat
    خانم دهقانی (09332693843) Whatsapp chat
    1 +
    FAQ
    Call Now Button