آهن (III) اکساید

درباره کاربردهای شیمیایی و صنعتی آهن (III) اکساید چه می دانید؟

  • درباره کاربردهای شیمیایی و صنعتی آهن (III) اکساید چه می دانید؟

    در یک نگاه سطحی شاید شما نیز همچون سایر افراد غیر متخصص، آهن (III) اکساید (Fe2O3) را یک ماده شیمیایی غیر مفید. موسوم به زنگ آهن بشناسید؛ در حالی که کاربردهای شیمیایی و صنعتی گسترده این ماده می تواند. دیدگاه شما را نسبت به آن تغییر دهد. در این متن قصد داریم. برخی از مهم ترین کاربردهای Fe2O3 در صنایع مختلف را معرفی کنیم پس برای کسب اطلاعات سودمند در این باره با ما همراه باشید.

    جهت سفارش و تهیه آهن (III) اکساید و سایر ترکیبات یونی دارای Fe سه ظرفیتی (آهن دارای عدد اکسایش +3) می توانید. از خدمات ما در مجموعه شیمی بان استفاده نمایید. برای این کار کافی است. با کادر پشتیبانی ما در شیمی بان به شماره تلفن های مربوطه تماس حاصل نموده و سفارش خود را ثبت کنید.

    =

    • تولید رنگدانه

    آهن (III) اکساید که به آن هماتیت نیز گفته می شود. (هماتیت نام سنگ معدن دارای Fe2O3 است) به دلیل رنگ سرخی که دارد در طیف وسیعی از فرآیندهای صنعتی به عنوان یک رنگدانه طبیعی و ارزشمند به کار می رود. این ماده حتی توسط سازمان FDA برای کاربرد در تولید محصولات آرایشی مختلف نیز تایید شده است.

    Fe2O3 رنگدانه های مختلفی دارد. که با شماره گذاری از یکدیگر مجزا می شوند به عنوان مثال. رنگدانه 6 و رنگدانه 7 این ماده شیمیایی (که هم به صورت طبیعی و از طریق سنگ معدن هماتیت قابل تهیه هستند. و هم به صورت مصنوعی می توانند در آزمایشگاه تهیه شوند) کاربردهای مختلفی دارند.

    در صنعت ساختمان سازی از رنگدانه های آهن (III) اکساید برای ایجاد پوشش، رنگ و سایر مواد صنعتی استفاده می کنند. رنگ کردن چوب. یکی از کاربردهای شناخته شده Fe2O3 شفاف است. که چوب را برای مصارفی چون کف سازی در صنعت ساختمان سازی آماده می کند.

    • تولید فولاد

    آهن (III) اکساید

    آهن (III) اکساید

    در صنعت تهیه و تولید فولاد، از آهن (III) اکساید به عنوان منبع اصلی آهن استفاده می کنند. همانطور که می دانید فولاد یک آلیاژ با درصد بالایی از آهن، کربن. و برخی دیگر از عناصر است. به دلیل درصد بالای آهن استفاده شده. در تهیه فولاد عوام بیشتر فولاد را به عنوان آهن می شناسند، چرا که بیشتر از 95 درصد ترکیب فولاد را عنصر آهن تشکیل می دهد.

    در دهه های اخیر که مردم در سراسر جهان توجه ویژه ای به ساخت و ساز و زندگی شهری و صنعتی و همچنین بازسازی ساختمان های قدیمی داشته اند. و این گرایش روز به روز نیز در حال گسترش است. انتظار می رود که استفاده از آهن (III) اکساید و سایر اکسیدهای آهن جهت تولید اجزای ساختمانی رشد چشمگیری داشته باشد.

    • تولید نوار مغناطیسی

    نوارهای مغناطیسی در ضبط و ذخیره دیتا، ویدئو و… کاربرد گسترده ای دارند. علاوه بر این از نوارهای مغناطیسی جهت ضبط اطلاعات در پشت کارت های اعتباری نیز استفاده می شود. آهن (III) اکساید به عنوان متداول ترین ماده جهت تولید نوار مغناطیسی شناخته شده است که پیش از این کاربرد بسیاری به ویژه برای ذخیره دیتاهای کامپیوتری داشته. اما در حال حاضر به دلیل کشف آلیاژها. و محلول های نازک تر با قابلیت. ضبط بیشتر همچون آلیاژهای کبالت، جایگزین شده و در صنعت تهیه نوارهای مغناطیسی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

    • حذف فلزات سنگین از محیط های آبی

    آهن (III) اکساید

    آهن (III) اکساید

    در دهه های اخیر که تاکید زیادی بر حفظ محیط زیست و بستگی سلامت انسان به سلامت محیط زیست شده است، کاربرد این آهن و سایر اکسیدهای آهن جهت عملکرد به عنوان جاذب فلزات سنگین در محیط های آبی به موضوعی جالب و مهم برای پژوهش های علمی- دانشگاهی تبدیل گشته است. کارخانه ها و معادن زهکشی اسید سالیانه مقادیر بالایی از فلزات سنگین را وارد ذخایر آب های زیرزمینی می کنند. که حذف آنها از کانال های تصفیه آب معضل بزرگی برای دانشمندان فعال در زمینه تصفیه آب و پسابهای صنعتی محسوب می شود. مطالعات و پژوهش های انجام شده در این زمینه نشان داده اند. که آهن (III) اکساید و سایر اکسیدهای آهن جاذب خوبی برای فلزات سنگین در محیط های آبی هستند، البته در برخی از این پژوهش ها از اکسیدهای آهن در تلفیق با سایر ترکیبات برای این منظور استفاده شده است.

    آنچه عیان است افزایش روز افزون کاربردهای این آهن و سایر اکسیدهای آهن در زمینه های مختلف صنعتی می باشد. و نیاز به آن برای پیشبرد اهداف در صنایع مختلف را روز به روز چشمگیر تر می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برای تهیه محلول های شیمیایی استاندارد چه کار باید کرد؟
    خواص اتانول صنعتی را بهتر بشناسید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو
    بستن

    سبد خرید

    اخیرا مشاهده شده

    بستن

    بستن

    دسته بندی ها

    استعلام قیمت
    ×
    خانم محمودی (09196425117) Whatsapp chat
    خانم دهقانی (09332693843) Whatsapp chat
    1 +
    FAQ
    Call Now Button